آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آموزش تشخیص مدل آیفون از روی شماره مدل

آی تی پلاس - اکثر کاربران آیفون مدل آیفون خود را می شناسند ولی همه از این موضوع مطلع نیستند و بعضی مواقع آیفونی را می بینند که نمی توانند مدل آنرا تشخیص بدهند. این به دلیل آن است که در بعضی مدل های آیفون شکل ظاهری و مشخصه های مدل یکسان است. به عنوان مثال آیفون ۴ و ۴اس (۴S) ظاهری تغریبا یکسان با کمی تغییر در خطوط بدنه و آیفون ۳G و ۳GS کاملا یکسان و یک شکل هستند. 

البته تشخیص آیفون ۵ کاملا آسان است ولی با ارایه آیفون ۵اس (۵S) در پاییز که به احتمال خیلی زیاد، کاملا شبیه آیفون ۵ خواهد بود تشخیص این دو از یکدیگر کمی سختر از گذشته خواهد شد. سریعترین روش تشخیص مدل آیفون در زمانی که از لحاظ ظاهری قابل تشخیص نباشد استفاده از شماره مدل (Model Number) است که نشان دهنده مدل دقیق آیفون است.

مذیت دیگر این روش در زمانی است که شما آیفون خاموش بوده، باطری تمام کرده، شکسته یا خرابیی بوسیله مشکل نرم افزاری در آن بوجود آمده است و به شما در انتخاب قطعه مورد نظر، بازیابی (Restore) یا بروزرسانی بوسیله فایل IPSW کمک می کند تا سردرگم نشوید و بتوانید به سرعت آیفون خود را به حالت اول بازگردانید.

تشخیص شماره مدل آیفون از طریق قاب گوشی

  • آیفون را برگردانید و به نوشته ریز در پایین کلمه “iPhone” نگاه کنید
  • کد کنار کلمه “Model” را یادداشت کنید و با لیست زیر مقایسه کنید.

کد نوشته شده با حرف “A” شروع شده و ۵ کاراکتر دارد و مطابق شکل زیر است:

 

این بهترین و سریعترین روش است و فقط کد نوشته شده خیلی ریز است و می بایست برای خواندن آن کمی دقت کنید.

لیست شماره مدل آیفون

یکی دیگر از مزایای شماره مدل تشخیص مدل GSM از CDMA است. البته باید توجه کنید که بعضی از مدل ها هم از CDMA و هم از GSM پشتیبانی می کنند ولی کلیه سرویس دهنده های خطوط تلفن همراه در ایران فقط از GSM پشتیبانی می کنند و شما نمی توانید از آیفون هایی که فقط از CDMA پشتیبانی می کنند در ایران استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد