آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

نوکیا و بلک بری در آستانه فراموشی


آی تی پلاس - رای برقراری در بازار رقابتی موبایل هر یک از شرکت ها می بایست بهترین محصولات را همراه با تازه ترین های تکنولوژی ارائه دهند و اگر غیر از این باشد شکست سختی را بر خود متحمل خواهند شد.در حالی که نوکیا و بلک‌بری سهم زیادی از بازار گوشی‌های هوشمند را از دست داده‌اند، بسیاری از کارشناسان معتقدند که رویگردانی شرکت‌های مذکور به سوی ساخت گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید می‌تواند عامل نجات‌بخشی برای آنها باشد.  

ادامه مطلب ...

کانن دوربین های PowerShot G16, S120, SX170, SX510 HS را معرفی کرد



آی تی پلاس - امروز کانن چند دوربین جدید از خانواده دوربین‌های ببین-و-بگیر PowerShot را معرفی کرد. دوربین G16 که گران ترین دوربین جدید از این سری است، 550 دلار قیمت دارد و قرار است از ماه اکتبر روانه بازار شود. این دوربین که در واقع جایگزین مدل G15 کانن شده، دارای سنسور 12.1 مگاپیکسلی از نوع CMOS، پردازنده DIGIC 6 و لنز 18-140mm با f/1.8-2.8 است. 
ادامه مطلب ...

FLIR قابلیت دید در شب را به آیفون اضافه می‌کند


آی تی پلاس - FLIR که در واقع عبارت کوتاه شده‌ی (Forward-Looking Infrared) است، یک سیستم دید در شب است که با استفاده از تابش پرتوهای اینفرارد و دریافت بازتابش آن‌ها، به سربازان ارتش اجازه می‌دهد بدون نیاز به بر سر کردن کلاه‌های بزرگ، اجسام را حتی‌در محیط‌های کاملا تاریک مشاهده کنند. اما یک کمپانی آمریکایی که برحسب تصادف FLIR نام دارد، قابی تولید کرده که می‌تواند فناوری دید در شب به کمک پرتوی فروسرخ را به آیفون بیاورد. 


ادامه مطلب ...

گلکسی گولدن سامسونگ، تاشوی اندرویدی


آی تی پلاس - شرکت سامسونگ از یک اسمارت فون جدید اندرویدی با نام گلکسی گولدن رونمایی کرد. این اسمارت فون سامسونگ دارای دو صفحه نمایش ۳.۷ اینچی Super AMOLED به همراه یک numpad است. Galaxy Golden دارای قیمتی حدود ۷۰۰ دلار می باشد و از مشخصات دیگر آن می توان به پروسسور ۲ هسته ای ۱.۷ گیگاهرتزی، اف ام رادیو و دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی اشاره نمود. 

ادامه مطلب ...

بیت دیفندر بهترین اینترنت سکیوریتی ، ایست در جایگاه دهم


آی تی پلاس - بهترین اینترنت سکیوریتی ۶ ماه اول سال ۲۰۱۳ میلادی معرفی شد.به نقل از سایت AV-Test بعد از گذشت ۶ ماه از سال میلادی، اینترنت سکیوریتی بیت دیفندر پیشتاز آزمون‌های موسسه AV-Test قرار گرفته است.در این آزمون آنتی ویروس‌های مختلف از جهت محافظت سیستم‌های رایانه‌ای، مقدار منابع مورد استفاده سیستم و کارایی مورد مقایسه قرار گرفته‌اند.در این آزمون‌ها اینترنت سکیوریتی بیت دیفندر موفق شده است نمره ۱۷.۲ از کل نمرات ۱۸ را کسب کند. 

ادامه مطلب ...

اینفوگرافیک - با طرز کار پرینتر سه بعدی آشنا شوید


آی تی پلاس - چاپگر یا پرینتر سه بعدی، دستگاه ایجاد اشیاء به صورت واقعی و ملموس است که بعد از دریافت الگوی موجود از کامپیوتر، شی تعریف شده را به صورت واقعی با مواد از قبل تعبیه شده (اغلب به صورت رشته) در دستگاه چاپگر،در محیط بیرون از چاپگر می سازد.در واقع موادی به صورت کامپوزیت، در قسمتی از چاپگر قرار داده شده که بعد از دریافت الگوی کامپیوتری، عین آن را شکل داده و بعد از سفت شدن ماده، شی مورد نظر (مثلا لیوان) را به صورت ساخته شده در خروجی پرینتر خواهیم داشت. 

ادامه مطلب ...