آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

المپین های ایرانی پای ثابت فیسبوک



آی تی پلاس - المپیک لندن با المپیک های قبلی از جمله پکن تفاوت های زیادی داشته؛ این تفاوت را می توان از جهات مختلف دید و بررسی کرد. یکی از تفاوت هایی که در این دوره بازی ها دیده شد، نوع ارتباطی است که نمانیدگان ایران با دوستان و نزدیکان خود داشتند.

 به نقل از بولتن نیوز، اگر در دوره های قبلی دوری از دوستان و نزدیکان دلیلی برای دلتنگی ملی پوشان حاضر در دهکده بازی ها بود، اما در این دوره بیشتر قهرمانان رشته های مختلف راه حل این مشکل را پیدا کردند و از طریق فیس بوک ارتباطات خود را حفظ کردند.

ادامه مطلب ...

پشت صحنه نمایش خیره کننده افتتاحیه المپیک



آی تی پلاس - در نمایشی حیرت انگیز در روز افتتاحیه المپیک ۲۰۱۲ لندن، تماشاچیان، از صحنه ناپدید شده و تنها یک نمایشگر عظیم ویدیویی کل ناحیه ورزشگاه را در خود گرفت. این اثر در نتیجه ۷۵ هزار و ۵۰۰ پدال کوچک که هر کدام شامل ۹ چراغ پر قدرت بودند، ایجاد شده بود.

ادامه مطلب ...

پرسرعت‌ترین اینترنت دنیا را بشناسید



آی تی پلاس - آمارهای جهانی گویای آن است که هنگ‌کنگ، کره جنوبی و لیتوانی به ترتیب سه کشوری هستند که از پرسرعت‌ترین اینترنت دنیا بهره می‌برند.
 آمارهای جهانی گویای آن است که هنگ‌کنگ، کره جنوبی و لیتوانی به ترتیب سه کشوری هستند که از پرسرعت‌ترین اینترنت دنیا بهره می‌برند.

ادامه مطلب ...

نقشه ای تصویری از میزان محبوبیت بیش از 350 هزار وب سایت



آی تی پلاس - دنیای وب را همچون یک کهکشان غول‌آسا در نظر بیاورید که در آن «سایت‌های شبیه به هم» مانند خوشه‌های کهکشانی دور یکدیگر جمع شده‌اند. حاصل این تصور سایتی خواهد شد شبیه به Internet Map که 350.000 وب‌سایت از 196 کشور و تمام دامنه‌های دنیا را دور یکدیگر جمع کرده و نقشه‌ای از دو میلیون لینک را به ما ارائه می‌کند که بر اساس مشابهت‌های موضوعی تهیه شده.

ادامه مطلب ...

بازار موبایل در چنگ سامسونگ و اپل



آی تی پلاس - سال 2012 هم به نیمه رسید و فصل دوم آن تمام شد تا بازارهای مختلف گزارش‌هایی درباره وضعیت این فصل منتشر کنند.در این میان گزارش‌های مربوط به بازار جهانی موبایل آمارهای جالبی را در خودشان دارند. جدیدترین گزارش منتشر شده در این مورد را موسسه تحقیقاتی IDC منتشر کرده است. بر اساس این گزارش بازار جهانی گوشی‌های موبایل به عنوان پر طرفدارترین محصولات دیجیتال شخصی در دهه‌های اخیر، با رشد سالانه یک درصدی فصل دوم امسال را به پایان رسانده است و دو شرکت سامسونگ و اپل تقریبا نیمی از موبایل‌های هوشمند جهان را صادر کرده‌اند

ادامه مطلب ...

بار دیگر حمایت فیس بوک از صهیونیست‌ها اثبات شد



آی تی پلاس - احمد مرسی پسر محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر اعلام کرد: شبکه‎ی اجتماعی فیس بوک پس از انتشار آخرین نوشته‌اش در آن که به اهانت رسانه‌های اسرائیلی پاسخ داده بود، صفحه‎ی شخصی‌اش را مسدود کرد.به نقل از العالم، احمد مرسی با انتقاد از برخی رسانه‌ها به علت ترویج شایعات در این باره، گفت: «به شما ثابت می‌کنم که رسانه‌های مخصوص ما رسانه‌های شایعه‌پراکن و نه رسانه‌های حقیقت‌جو هستند. متاسفانه آنچه این رسانه‌ها منتشر می‌کنند ما باور می‌کنیم.»

ادامه مطلب ...

ناگفته هایی در مورد جابز !



آی تی پلاس - تصویری که در سمت راست ملاحظه می کنید٬ مربوط به بانفوذترین طراح صنعتی کل تاریخ است٬ یکی از دست ساخته های او تاریخچه رایانه های خانگی را متحول نمود٬ او کسی نیست جز جری مانوک (Jerry Manock)، طراح رایانه مک. در این مقاله به هفت ناگفته درباره استیو جابز از زبان جری مانوک خواهیم پرداخت. مانوک پس از برکناری جابز از سمت خود و جایگزینی جان اسکولی (John Sculley) اپل را ترک کرد اما خاطرات ناب و شنیدنی از استیو جابز محبوب و دوست داشتنی دارد.

ادامه مطلب ...