آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

گوگل ، کروم بوک 11 اینچی سامسونگ ارائه می دهد



آی تی پلاس - شرکت گوگل یک مدل جدید و کوچکتر از سامسونگ کروم بوک را معرفی می کند. این مدل جدید که به همان نام Samsung Chromebook نامیده می شود دارای صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی، وزنی ۱.۱۳ کیلوگرمی، پروسسور اکسینوس سامسونگ و یک باتری با حدود ۶.۵ ساعت دوام می باشد.

ادامه مطلب ...

فروش تمامی تبلت های 499 دلاری سرفیس در 1 روز



آی تی پلاس - در این بازار داغ تبلت ها شرکت مایکروسافت تبلت های جدید سرفیس خود را بصورت پیش فروش در دسترس قرار داد. همانطور که می دانید ارزانترین مدل آن که ۴۹۹ دلار قیمت دارد تنها در ۲۴ ساعت بصورت پیش فروش، به فروش رفته است. ظاهرا این دستگاهها طی سه هفته آینده برای مشتریان ارسال خواهد شد.البته مشخص نشده که مایکروسافت چه تعداد تبلت برای فروش در اختیار داشته است هرچند شایعاتی وجود داشت که اعلام می کرد این شرکت بین ۳ تا ۵ میلیون تبلت تا پایان سال جاری میلادی تولید خواهد کرد. باید دید آیا واقعا تقاضا برای این مقدار تبلت سرفیس مایکروسافت آنهم تا پایان سال میلادی جاری وجود دارد.


iPad mini آماده ی ورود !



آی تی پلاس - اپل با انتشار بیانیه‌ای به همه دوستداران و طرفداران تبلت‌هایش این مژده را داد که هفته آینده روز بیست و سوم اکتبر از نسخه کوچک آی‌پد خود رونمایی می‌کند. این شرکت با انتشار پیام "می‌خواهیم کمی بیشتر نمایش دهیم" اعلام کرد بیست و سوم ماه جاری میلادی در طی برگزاری نشست خبری واقع در تئاتر کالیفرنیا در سن خوزه آمریکا، از نسخه آی‌پد کوچک‌تر شده رونمایی خواهد کرد.

ادامه مطلب ...

برابری تعداد سیم کارت ها با جمعیت کره ی زمین



آی تی پلاس - گزارش یک سازمان بین المللی تعداد تلفن های همراه موجود در جهان تقریبا با جمعیت زمین برابری می کند.اتحادیه بین المللی مخابرات، اعلام کرد: تعداد خطوط تلفن همراه تا پایان سال ۲۰۱۱ به نزدیک شش میلیارد خط رسیده است. بر اساس این گزارش، در حدود یک میلیارد خط تلفن همراه در چین واگذار شده است.اتحادیه بین المللی مخابرات همچنین اعلام کرد که تا پایان سال گذشته میلادی، حدود دو میلیارد نفر، معادل یک سوم جمعیت جهان، از اینترنت استفاده کرده اند.این گزارش تعداد کاربران اینترنت را در کشورهای توسعه یافته معادل ۷۰ درصد جمعیت این کشورها عنوان کرد. این رقم در کشورهای در حال توسعه ۲۹ درصد است.

رئیس گوگل: نبرد ما با اپل تکلیف بازار آی.‌تی را روشن می‌کند



آی تی پلاس - مدیر عامل گوگل نبرد این شرکت با اپل را تعیین کننده شرایط آتی در بازار فناوری اطلاعات دانست. اریک اشمیت نبرد گوگل و اپل را برای کسب برتری در بازار موبایل دانست و تصریح کرد: این نبرد برای صنعت آی‌تی تعیین کننده خواهد بود.اشمیث برنده نهایی این نبرد را کاربران نهایی دانست که از محصولاتی با کیفیت برتر بهره‌مند خواهند شد.

ادامه مطلب ...

آیفون 5 و مشکل اپل با شرکت سازنده یعنی فاکس کان



آی تی پلاس - تابحال چیزی در مورد بدنه ضعیف آیفون 5 در مقابل خط افتادن شنیده اید؟ خیلی از خریداران آی فون 5 حتی گفته اند به محض اینکه گوشی خود را از جعبه درآورده اند، اثرات خط خوردگی را روی آن دیده اند ! این داستان iphone 5 برای مدیر جدید اپل مشکل آفرین است و احتمالا موجب کاهش قیمت سهام اپل  خواهد شد.

ادامه مطلب ...

سرمایه گذاری یوتیوب روی 60 کانال جدید تلویزیونی



آی تی پلاس - یوتیوب استراتژی خود را تغییر داده است و قصد دارد با تولید و پخش برنامه، با تلویزیون رقابت کند. آیا برنامه‌های یوتیوب در برابر تلویزیون از یک سو و ویدیوهای کاربران که برخی میلیون‌ها بار دیده ‌شده‌اند، شانسی خواهد داشت؟با شنیدن کلمه‌ی یوتیوب، شنونده به یاد ویدیوهای رنگارنگی می‌افتد که در این کانال دیده است، از ویدیوهای جدی و فیلم‌های سینمایی گرفته تا ویدیوهای کوتاه سرگرم کننده، فیلم‌های خصوصی و چند دقیقه‌‌ای از فیلم یک عروسی تا ویدیوی گربه‌ای که بیش از ۷ میلیون بار کلیک شده است.

ادامه مطلب ...