آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

کره جنوبی بدنبال شبکه ی 5G

آی تی پلاس - اگر از شما بپرسند که کدام شبکه بیش از ۱۰ برابر شبکه ۴G LTE-Advanced سریع می باشد، پاسخ شما چیست؟ شاید تصور آن فوق العاده دشوار باشد اما شبکه موبایل ۵G چنین سرعت نجومی را به ارمغان می آورد!برآورد دقیقی از سرعت شبکه های ۵G در دسترس نیست اما به صورت تئوری سرعت انتقال دیتا در چنین شبکه هایی به طرز شگفت انگیزی از ۱۰گیگابیت بر ثانیه نیز فراتر خواهد رفت. 
چندی پیش سامسونگ توانست که سرعت انتقال دیتا را به ۱گیگابیت بر ثانیه برساند اما ظاهرا اعداد و ارقام حاکی از پیشرفت های بیشتری در این زمینه است. در حال حاضر شبکه های ۴G به صورت فراگیر در دسترس نیستند و صرفا در مناطق خاصی از جهان و با هزینه های بالا مشترکان می توانند به سرعت بالای آن ها دسترسی پیدا کنند، اما ظاهرا این موضوع غول های کره ای را از تلاش برای رسیدن به شبکه ای بسیار سریع تر بازنداشته است و تمامی تلاش خود را بکار گرفته اند.

بنابر گفته وزارت علوم کره جنوبی، این کشور بودجه ای معادل ۱.۵ میلیارد دلار را برای تحقیق و توسعه در بخش فناوری ۵G اختصاص داده است، تا کابران به چنان سرعتی دست پیدا کنند که در مدت فقط چند ثانیه یک فیلم کامل را دانلود کنند! در مقایسه با کشورهای پیشرفته در جهان، کره جنوبی در این زمینه پیشتاز بوده و قصد دارد که تا سال ۲۰۱۷ شبکه داخلی ۵G خود و در نهایت در سال ۲۰۲۰ به صورت فراگیر راه اندازی کند.

چنین طرح بلندپروازانه ای همان طور که اشاره شد هزینه ای ۱.۵ میلیارد دلاری را به این کشور تحمیل خواهد کرد اما خواندن بیانیه منتشر شده توسط وزارت علوم این کشور و دیدن اینکه آنها چه فکر می کند جالب توجه است:

" ما به توسعه و پیشرفت شبکه های ۲G در سال ۱۹۹۰ کمک کردیم و پس از آن به ترتیب در سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ نقش موثری را در توسعه و تکامل شبکه های ۳G و ۴G ایفا کردیم. اکنون زمان آن فرارسیده تا پیش دستی کرده و شبکه ۵G را توسعه دهیم. کشورهای مختلف در اروپا، آمریکا و چین بسختی در حال کار کردن بر روی طرح توسعه آن هستند و ما معتقدیم که در سال های آینده رقابت بسیار شدیدی در این بخش در میان ما شکل خواهد گرفت. "

در حال حاضر شرکت های بزرگ کره ای از جمله ۲ اپراتور SK Telecom و Korea Telecom به همراه LG و سامسونگ اتحاد بزرگی را برای توسعه این شبکه تشکیل داده اند. بنابر ادعای وزات علوم این کشور، زمانی که یک فایل ۸۰۰ مگابایتی در زمانی کمتر از ۱ ثانیه دانلود می شود در حالی که دانلود چنین فایلی در بستر شبکه ۴G معمولی حدود ۴۰ ثانیه طول می کشد، باید به این نکته نیز توجه داشت که رسیدن چنین سرعتی به دست صدها مشترک و متقاضی شبکه ۵G مستلزم توسعه و افزایش نجومی پهنای باند می باشد، چیزی که در حال حاضر فعلا عملی نشده و باید همزمان با توسعه این شبکه ، ارتقا داده شود.
PCwar

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد