آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

استفاده از فلز مایع در محصولات آینده اپل

آی تی پلاس - اپل دارای مجوز اختصاصی فلز مایع است، که باعث گمانه زنی های بسیاری درباره استفاده از آن در محصولات مختلف خود در آینده می شود، ولی تا به این لحظه فقط یک محصول از فلز مایع توسط اپل عرضه شده: سوزن مخصوص خارج کردن سیم کارت در آیفون! 

اما ممکن است برنامه های اپل برای فلز مایع گستردگی بیشتری پیدا کند. این شرکت به تازگی پنج حق ثبت جدید منتشر کرده است که در هر کدام نحوه استفاده ازفلز مایع در نسل بعدی گوشی های هوشمند، تبلتها و صفحه نمایش های دیجیتال آورده شده است.

برترین ویژگی فلز مایع  استحکام فوق العاده آن است،که حتی در مقایسه با آلومینیوم نیز این برتری به وضوح دیده می‌شود. برای تولید مقدار کمی از فلز مایع فرایندی طولانی طی می شود و نتیجه این است که برای محصولی با پایداری برابر نیاز به مقدار کمتری از آن دارید. با استفاده از فلز مایع می توان آیفون، آیپد و مک را با ضخامت کمتر و سبک‌تر تولید کرد.

اپل حق ثبت جدید خود را اینگونه توصیف کرده است:

تمامی پنج حق ثبت فلز مایع که امروز منتشر شد شامل محصولات بالقوه ای است که در زیر به آن اشاره شده است:

دستگاه تلفن، شامل تلفن همراه، تلفن ثابت، ویا هرگونه وسیله ارتباطی مانند تلفن های هوشمند که شامل (برای مثال) یک آیفون به همرا دستگاه الکترونیکی فرستنده و گیرنده ایمیل است. همچنین می تواند بخشی از صفحه نمایش باشد، مانند صفحه نمایش دیجیتال، مانیتور تلویزیون، کتابخوان الکترونیکی، آیپد و یا مانیتور کامپیوتر.

می‌تواند به عنوان وسیله سرگرمی مورد استفاده قرار بگیرد، شامل دستگاه پخش DVD همراه، دستگاه پخش DVD خانگی، پخش کننده بلوری (Blue-Ray)، کنسول بازی، پخش کننده های موسیقی، مانند پخش کننده های موسیقی همراه(آیپاد) و…

همچنین می تواند بخشی از دستگاههایی باشد که کنترل کننده هستند مانند کنترل پخش عکس ها، تصاویر، صداها و …(مثلا تلویزیون اپل) و یا می‌تواند به عنوان ریموت کنترل استفاده شود. همچنین میتواند بخشی از یک کامپیوتر و یا تجهیزات جانبی آن باشد، مانند غلاف و پوشش حافظه درون کیس، غلاف درون لپتاپ، کیبورد لپتاپ، صفحه لمسی لپتاپ، کیبورد، موس و

اسپیکر کامپیوتر های خانگی و… همچنین میتواند برای تولید وسایلی مانند ساعت دیواری یا مچی نیز استفاده شود

احتمالا برای عملی شدن این حق ثبت ها باید مدتی منتظر بمانیم. دلیل استفاده اپل ازفلز مایع تنها در سوزن مخصوص خارج کردن سیمکارت، دشوار بودن تولید این ماده در مقدار بالاست. ولی در آینده نزدیک، میتوان شاهد استفاده اپل از این ماده در محصولات خود و در مقیاس بالا بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد