آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

پنج قابلیت جالب که گلکسی های آینده خواهند داشت

آی تی پلاس - در هفته گذشته رویدادی از سوی شرکت سامسونگ برگزار شد که در بخشی از آن شاهد برنامه های این شرکت کره ای برای محصولات گلکسی در آینده بودیم. البته تمرکز اصلی در این رویداد برروی مسائل مالی بود، اما به هر حال بعضی از برنامه های این کمپانی برای محصولات آینده گلکسی مطرح شد، برنامه هایی که به بعضی از آنها در ادامه اشاره می کنیم. 

در هفته گذشته رویدادی از سوی شرکت سامسونگ برگزار شد که در بخشی از آن شاهد برنامه های این شرکت کره ای برای محصولات گلکسی در آینده بودیم. البته تمرکز اصلی در این رویداد برروی مسائل مالی بود، اما به هر حال بعضی از برنامه های این کمپانی برای محصولات آینده گلکسی مطرح شد، برنامه هایی که به بعضی از آنها در ادامه اشاره می کنیم.

دستگاه های تاشو و قابل انعطاف

Kwon Oh-hyun مدیرعامل سامسونگ در مورد آینده گوشی های تلفن همراه هوشمند این شرکت صحبت کرد. آنها اخیرا Galaxy Round را معرفی کردند که میتواند شروعی برای معرفی محصولات قابل انعطاف و تاشو باشد. براساس اعلام SammyHub، اولین اسمارت فون هایی که قابلیت خم شدن دارند در اواسط سال ۲۰۱۴ و اولین اسمارت فون های تاشو در اواخر ۲۰۱۵ معرفی می شوند.

محصولات پوشیدنی بیشتر

سامسونگ علاوه بر توسعه بخش اسمارت فون های خود، بدنبال توسعه و پیشرفت بیشتر در بخش گجت های پوشیدنی است. علاوه بر توسعه ساعت های هوشمندی مانن Galaxy Gear، این کمپانی بدنبال توسعه گجت های دیگر از جمله عینک هوشمند است که محصولی شبیه به Google Glass می باشد. اخیرا اطلاعاتی از یک پتنت سامسونگ بدست آمده که نشان دهنده این محصول از سوی سامسونگ می باشد.

توسعه بخش نرم افزار

مدیر عامل سامسونگ در بخشی از صحبت هایش به توسعه بخش نرم افزاری شرکت اشاره نمود. او می گوید: ” بخش نرم افزاری ما به اندازه بخش سخت افزاری خوب نیست.” براساس صحبت های وی می توان به این نتیجه رسید که بخش نرم افزاری و محصولات زیر مجموعه آن چون رابط کاربری تاچ ویز باز هم با توسعه و بهبود روبرو خواهند شد. این صحبت ها نشان میدهد که در آینده شاهد نسخه های بهبود یافته و کارآمدتر اسمارت فون های گلکسی خواهیم بود.

صفحه نمایش های Ultra HD

قرار است صفحه نمایش های لمسی رزولوشنی بالاتر از ۱۰۸۰p را تجربه کنند. ال جی و ژاپن دیسپلی نیز در حال توسعه صفحه نمایش های مخصوص اسمارت فون با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ هستند، اما سامسونگ می خواهد باز هم یک قدم جلوتر از رقبا باشند. قرار است در آینده شاهد صفحه نمایش هایی با رزولوشن خیره کننده ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ باشیم، یعنی چگالی پیکسلی در حدود ۸۰۰ppi!

پروسسور ۶۴ بیتی سفارشی

سامسونگ نیز همانند کمپانی های اپل و کوالکام، تراشه هایی مبتنی بر ساختار ARM طراحی می کند. براساس اطلاعات بدست آمده سامسونگ در حال کار برروی پروسسور ۶۴ بیتی مبتنی بر ARM می باشد. همچنین در ادامه شاهد پروسسورهای ۶۴ بیتی خواهیم بود که از هسته سی پی یو خود سامسونگ استفاده می کند، یعنی معماری آن کاملا توسط سامسونگ طراحی شده است. احتمالا شاهد اینگونه تراشه ها در سری پریمیوم F سامسونگ خواهیم بود. همچنین بعد از عرضه محصولاتی قابل حمل مانند فبلت ها، احتمالا شاهد طبقه بندی جدیدی از دستگاههای پرتابل با نام Fonblet خواهیم بود. فونبلت ها دستگاههایی با صفحه نمایش بزرگ و پرتابل هستند که از قلم اختصاصی نیز بهره می برند.

 digitaltrends

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد حسین 1392/10/16 ساعت 00:09

سال جدید سال گجت های پوشیدنی خواهد بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد