آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

نوکیا رو به بهبود ، بزرگ ترین تولید کننده اسمارت فون در فندلاند


آی تی پلاس - شرکت نوکیا مدتی پیش جایگاه بزرگترین تولید کننده اسمارت فون در سرزمین مادری خود یعنی فنلاند را از دست داد، اما به نظر می رسد که این جایگاه دوباره توسط این شرکت پس گرفته شده است. International Data Corporation یا IDC گزارشی در بازه سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳ منتشر نموده که نشان میدهد نوکیا موفق شده تا بار دیگر عنوان بزرگترین تولید کننده اسمارت فون در فنلاند را بدست آورد. سهم این کمپانی از بازار فنلاند ۳۶ درصد می باشد. 

 

البته عملکرد خوب نوکیا تنها مربوط به فنلاند نیست و این شرکت با سابقه وضعیت بسیار خوبی هم در بازار بریتانیا و ایتالیا دارد.



در بازار فنلاند، همانطور که اعلام شد این کمپانی در صدر قرار دارد. آنها موفق به فروش حدود ۲۱۰.۰۰۰ دستگاه شده اند. این درحالیست که سامسونگ با حدود ۲۰۰.۰۰۰ دستگاه بعد از نوکیا قرار دارد. سامسونگ سهمی ۳۴ درصدی از بازار این کشور را در اختیار دارد. بزرگترین بازنده در بازار فنلاند، کمپانی اپل است که تنها سهمی ۷ درصدی در بازار این کشور در اختیار دارد (فروش تنها ۴۱.۰۰۰ دستگاه). بد نیست بدانید که کمپانی اپل در سه ماهه اول با فروش ۸۲.۰۰۰ دستگاه سهمی ۱۴ درصدی در اختیار داشته است.

در بریتانیا میزان فروش نوکیا حدود ۲ برابر فنلاند است. آنها حدود ۳۹۶,۰۰۰ دستگاه به فروش رسانده اند که متاسفانه با این میزان فروش هنوز هم بعنوان ۵ کمپانی برتر در این منطقه شناخته نمی شوند. در ایتالیا، این شرکت با ۱۷ درصد رشد روبرو بوده و بعد از کمپانی سامسونگ الکترونیکس در رتبه دوم قرار گرفته است.

در مجموع IDC گزارش می دهد که فروش اسمارت فون های نوکیا در اروپای غربی از ۱.۶ میلیون دستگاه در سه ماهه اول سال به ۱.۸ میلیون در سه ماهه دوم رسیده است. البته سهم آنها همچنان حدود ۱۱ درصد کمتر از دوره مشابه در سال قبل می باشد.

به نظر می رسد که کمپانی نوکیا روزهای خوبی را در پیش دارد و میتواند به داشتن سهم بیشتری از بازار در آینده امیدوار باشد. با عرضه آپدیت GDR3 و فبلت چهار هسته ای ویندوز فون این شرکت شاید باز هم فروش این شرکت افزایش یابد. 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد