آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

نوکیا و بلک بری در آستانه فراموشی


آی تی پلاس - رای برقراری در بازار رقابتی موبایل هر یک از شرکت ها می بایست بهترین محصولات را همراه با تازه ترین های تکنولوژی ارائه دهند و اگر غیر از این باشد شکست سختی را بر خود متحمل خواهند شد.در حالی که نوکیا و بلک‌بری سهم زیادی از بازار گوشی‌های هوشمند را از دست داده‌اند، بسیاری از کارشناسان معتقدند که رویگردانی شرکت‌های مذکور به سوی ساخت گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید می‌تواند عامل نجات‌بخشی برای آنها باشد.  

 

 

نوکیا چند سال پیش به دلیل افت میزان سهم‌اش در بازار گوشی‌های هوشمند استراتژی جدیدی به کار بست و به ساخت گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوزفون پرداخت اما ویندوز جایگزین خوبی برای سیمبیان نبود، بنابراین روی دوربین این گوشی‌ها مانور داد. با این حال موفقیت زیادی در این زمینه هم کسب نکرد.


از سوی دیگر بلک‌بری هم با مشکلات مشابهی دست و پنجه نرم می‌کند.

کارشناسان معتقدند که گوشی‌های مبتنی بر بلک‌بری هم منسوخ شده‌اند و لازم است که این شرکت کانادایی در ساخت محصولات‌ تازه‌اش تجدید نظر کند و استفاده از پلات‌فورم آندروید را در دستور کار خود قرار دهد. بنابراین شایع شده که این شرکت کانادایی درصدد است از سیستم‌عامل آندروید در ساخت گوشی‌های جدیدش بهره ببرد.

تحلیلگران یکی از دلایل موفقیت سامسونگ را استفاده از سیستم‌عامل گوگل می‌دانند، از سوی دیگر ال‌جی با عرضه گوشی‌هایی با چنین سیستم‌عاملی توانست در رده پنج تولیدکننده برتر موبایل قرار گیرد و اچ‌تی‌سی، موتورولا و سونی با استفاده از پلات‌فورم کدباز گوگل سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

بنابراین بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر نوکیا و بلک‌بری به ساخت گوشی‌های رایج خود ادامه دهند، به زودی از عرصه موبایل حذف خواهند شد.



نظرات 1 + ارسال نظر
علی 1392/06/02 ساعت 00:14

خیلی بده ، این دوتا شرکتو خیلی دوست دارم ، بالاخره یه روزی دوباره جون میگیرن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد