آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

4G تا آخر سال آینده در کشور



آی تی پلاس - دکتر محمدحسن نامی اظهار داشت: در حال حاضر شرکت هایی در این زمینه فعالیت می کنند و قرار است تا پایان سال آینده این نسل ارتباطی در کشور ارایه شود.نسل چهارم از یک راه‌حل جامع بر مبنای IP برای انتقال صدا، تصویر و داده استفاده می‌کند و بر پایه اصل هرجا و هر زمان داده‌ها را با سرعتی بسیار بالاتر از نسل‌های قبل در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از لحاظ تکنیکی در نگاه ساده سرعت بارگذاری و بارگیری در LTE نسبت به نسل‌های قبل بسیار بالاتر است. ‏  

انجام تحقیقات پایه در زمینه ارایه خدمات نسل پنجم ارتباطی در دانشگاه تهران


وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از انجام تحقیقات پایه در زمینه ارایه خدمات نسل پنجم ارتباطی در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر معدودی از کشورها به ارایه خدمات در حوزه نسل پنجم می پردازند.
 
ارایه کامل خدمات اپراتور سوم پس از تصویب پیوست فرهنگی در شورای عالی فضای مجازی

نامی درباره ارایه خدمات کامل اپراتور سوم از جمله خدمات تصویری گفت: پیوست فرهنگی ارایه مکالمه تصویری درباره اپراتور سوم تا کنون تهیه نشده بود که در دانشگاه علامه طباطبائی در حال انجام است.
وی افزود: قرار است پیوست فرهنگی ارایه خدمات مکالمه تصویری تکمیل و به تصویب شورای عالی فضای مجازی برسد تا در مرحله بعدی خدمات کامل این اپراتور آغاز شود.

این نسل از شبکه های تلفن همراه، پیشرفته تر از نسل های قبلی بوده و از سرعت و ظرفیت بالایی در انتقال داده برخوردار است و به وسیله آن می توان به اینترنت با سرعتهای چندین برابر دسترسی پیدا کرد. افزایش پهنای باند، سرعت بالا برای اتصال به شبکه و پشتیبانی از فناوری های جدید مواردی است که در فناوری نسل سوم تلفن همراه ارائه می شود و بدین ترتیب انقلابی در ارائه خدمات متنوع ارزش افزوده ایجاد کرده است.

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات با بیان این که سهم فناوری اطلاعات در تولید ناخالص داخلی کشور اکنون ۵ درصد است، افزود : باید این سهم تا پایان برنامه پنجم به ۸ درصد برسد.

وی میانگین سهم فن‌آوری اطلاعات در تولید ناخالص داخلی کشورهای پیشرفته را ۱۰ تا ۱۱ درصد اعلام کرد.
وی همچنین سرمایه گذاری در بخش زیرساخت را دارای صرفه اقتصادی دانست و افزود : سرمایه گذاری یک دلار در این بخش حتما باعث صرفه جویی ۳ دلاری در انرژی ، یک و هشت دهم دلاری در محیط زیست و ۳ و چهار دهم دلاری در سایر صنایع خواهد شد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد