آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

22 درصد ، سهم آیفون در بازار 2013



آی تی پلاس - در خوش بینانه ترین حالت، آیفون اپل 22 درصد از سهم بازار (البته به یمن خریدهای انترپرایز) در سال 2013 را به خود اختصاص خواهد داد.موسسه تحقیقاتی ای.بی.آی می گوید در بهترین حالت سهم اپل از بازار سال 2013 حدود 22 درصد خواهد شد. اسمارتفونها طبق این پیش بینی نیمی از  2.4 میلیارد دستگاه تلفن عرضه شده در سال 2014 خواهد بود.در حال حاضر اپل در بازار موبایل امریکا 18.5 درصد از سهم بازار مشترکان تلفن همراه را در اختیار دارد. سامسونگ رقیب جدی اپل در این میان 26.9 درصد (با 1.2 درصد رشد در سه ماهه پایانی منتهی به نوامبر 2012) را در اختیار دارد.


ظاهرا نرخ رشد اپل در مقایسه با سامسونگ بیشتر است که دلیل عمده آن بر اساس تحقیق مذکور خریدهای بی سابقه انترپرایزها از محصولات اپل است.
 گفتنی است از سال 2010 سامسونگ روند رشد خود را تسریع کرده و به 30 درصد سهم بازار نیز رسیده است. دلیل عمده آن به عقیده کارشناسان ارزانتر بودن اسمارتفون ها و سرویس هایش در مقایسه با اپل است که توانسته مشتریان بیشتری را جذب کند. از سوی دیگر محبوبیت آندروید است که باعث شده محصولات سامسونگ محبوبیت روزافزون پیدا کند.
فناوری های ارائه شده از سوی سامسونگ جدیدتر و بهتر از اپل بوده است. گسترش NFC و 4G LTE (نسل جدید ارتباطات بی سیم روی موبایل با سرعتهای بالاتر و خیره کننده تر نسبت یه نسل های قبلی) توسط سامسونگ زودتر از اپل صورت گرفته است و تنبلی های اپل در زمینه توسعه چنین فناوری هایی باعث شده تا مشتریان عمده به سوی سامسونگ بیشتر از اپل جذب شوند.
اما امسال اتفاق جدیدی بنام خریدهای انترپرایز در حال رخ دادن است که می تواند در نهایت به نفع اپل تمام شود. (انترپرایز سازمانهای بزرگ آموزشی یا اقتصادی با کاربران بالای 15 هزار نفر هستند که به سوی دیجیتالی تر شدن گام برمی دارند)
گزارشها حاکی است انترپرایز ها تمایل زیادی به خرید آیفون و محصولات اپل نشان داده اند و این موضوع می تواند سهم اپل از بازار را در سال 2013 طبق پیش بینی ها به 22 درصد برساند.
اما مشکل اینجاست که اپل مانند سایر کمپانی ها با انترپرایز ها قرار داد مستقیم نمی بندد و میزان فروشها به انترپرایز ها در پایان فصل مالی مشخص نمی شود.
سازمانهای اقتصادی خریدهای آیفون را دو برابر کرده و سازمانهای آموزشی خریدهای آی پد را سه برابر کرده اند. اپل چه بخواهد یا نخواهد، سازمانهای بزرگ درهای خود را به سوی محصولات این کمپانی باز گذاشته اند.
مورد بعدی مشکلات پیش روی مدیران آی تی در برابر آندروید و امن کردن اپلیکیشن های گوگل به صورت جداگانه است که دردسر آفرین بوده و به همین خاطر مدیران ترجیح می دهند با آی او اس اپل (مدیریت MDM)کنار بیایند تا آندروید گوگل.(ازبعد انترپرایز).
کاهش استفاده از بلک بری در محیط های انترپرایز نیز می تواند دلیلی دیگری باشد که باعث شود مدیران آی تی جایگزین آیفون را به جای بلک بری پیشنهاد کنند.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد