آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

قدیمی ترین کامپیوتر جهان به نمایش گذاشته شد



آی تی پلاس - با ظهور ابزار های سبک تر، کوچک تر، و باریک تر، شاید دیگر کسی به یک کامپیوتر بزرگ در ابعاد یک اتاق که بیشتر برای استفاده ی دولتی به کار گرفته می شده، نمی اندیشد. اما این دقیقا همان کامپیوتر 60 سال قبل است.اکنون، بازدید کنندگان می توانند از قدیمی ترین کامپیوتر دیجیتال دنیا بازدید کنند.

Wolverhampton Instrument for Teaching Computing from Harwell  - WITCH یا ابزاروولورهمپتون برای آموزش حساب از هارول، نام این ابر رایانه است و بیش از نیم قرن است که در خانه ی خود در موزه ی ملی کامپیوتر باکینگ همپشایر انگلیس نگه داری می شود.



سرپرست موزه، کوین مورل در گزارشی عنوان کرد: در سال 1951 هارول دکاترون احتمالا یکی از 12 کامپیوتر در جهان بوده که از آن زمان سالم باقی مانده در حالی که باقی هم عصرانش یا بازیافت شده و یا کاملا خراب شدند. بازسازی و احیای WITCH از سه سال پیش آغاز شد. این رایانه اول بار برای پژوهش اتمی در سال 1951 استفاده شد. افراد هنگام بازدید می توانند چراغ های آن را که می درخشند و پرینترها که تلق تلق صدا می دهند، مشاهده کنند. طراحی WITCH بر اساس اعتبار بود نه سرعت. و به منظور حل حساب های الگوریتمی ساخته شد و سرعت حسابش تقریبا برابر با سرعت یک ریاضی دان که برای حل مسائل از ماشین حساب بهره می برد، بود. این رایانه،به عنوان قدیمی ترین بزار حساب الکترونیکی به حساب نمی آید در واقع اولین کامپیوتر مدرنی است که همچنان قادر به فعالیت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد