آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آیفون 5 و مشکل اپل با شرکت سازنده یعنی فاکس کان



آی تی پلاس - تابحال چیزی در مورد بدنه ضعیف آیفون 5 در مقابل خط افتادن شنیده اید؟ خیلی از خریداران آی فون 5 حتی گفته اند به محض اینکه گوشی خود را از جعبه درآورده اند، اثرات خط خوردگی را روی آن دیده اند ! این داستان iphone 5 برای مدیر جدید اپل مشکل آفرین است و احتمالا موجب کاهش قیمت سهام اپل  خواهد شد.


در کارخانه فاکس کان تولید کننده آیفون 5 چه خبر است؟


فاکس کان استانداردهای کنترل کیفیت خود را افزایش داده و انتظارات زیادی از کارگران دارد. کارگران کل تعطیلات را هم کار کرده اند و نیاز به یک سری آموزش های جدید دارند که خبری از آن نیست. در عین حال فشار شدیدی روی کارگران وارده شده تا حدی که دیگر توان برآوردن انتظارات کارخانه را ندارند.سه الی چهار هزار کارگر فاکس کان عصر جمعه اعتصاب کرده اند! اپل سکوت کرده و فاکس کان هم برای اظهار نظر فعلاً در دسترس نیست.


خط افتادن آیفون 5


داستان از این قرار است که همانطور که اشاره کردیم به تازگی اخباری مبنی بر خط دار بودن آیفون 5 بخصوص در مدل مشکی رنگ منتشر شده است. اپل هم متوجه خسارات چشمگیری شده تا حدی که از فاکس کان خواسته استاندارهای کنترل کیفیت خود را افزایش دهد. از آنطرف امکان تولید آیفون هایی با این استانداردهای جدید که مورد قبول اپل واقع شود برای کارگران بیچاره ی فاکس کان با توجه به تجهیزاتی که در اختیار دارند و آموزش هایی که دیده اند تقریباٌ غیرممکن است !


تنش در خط تولید آیفون 5


شایعاتی هم مطرح شده از جمله اینکه افزایش تنش ها مابین کارگران خط تولید آیفون 5 و ناظران کنترل کیفیت فاکس کان، اختلافات شدید و خسارات و صدمات به وسایل و تجهیزات کارخانه را به همراه داشته است. از طرف دیگر فاکس کان به دلیل جشنواره ماه (Moon Festival) که هفته گذشته برگزار شد، تعطیلات کارگرانش را محدود کرده و گوش خود را هم به کل روی اعتراض های آنها بسته است.


تکذیب توقف تولید آیفون 5


البته فاکس کان به تازگی با تکذیب این اخبار منفی اعلام کرده است که هیچ مشکلی بین این دو شرکت وجود ندارد و فاکس کان طبق قرارداد به کار خود ادامه می دهد. باید ببینیم اپل چه تمهیداتی برای حفظ سهم بازار خود می اندیشد!



نظرات 1 + ارسال نظر
pouriya 1391/07/21 ساعت 11:43 http://www.kpg.blogsky.com

سلام وبلاگتون مطالب خوبی داره. اگه موافقید با هم تبادل لینک کنیم. من شما رو لینک کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد