آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

اپل نور بنفش را در عکس های آیفون 5 طبیعی می داند !



آی تی پلاس - حتما در مورد حاله نور بنفشی که در عکس های گرفته شده توسط آیفون 5 مشاهده شده است شنیده اید. اپل هم بی وجه به این موضوع نبود و این مشکل را رد یا انکار نکرد بلکه راه حل هایی را برای جلوگیری از بوجود آمدن چنین مشکلاتی در عکاسی با آیفون 5 پیشنهاد کرد که در ادامه میخوانیم.

در ایمیلی که به وبسایت گیزمودو ارسال شده، اپل اینگونه می گوید:

تیم مهندسی ما این مشکل را مخابره کردند و ما به آنها پیشنهاد کردیم تا از زاویه ای عکس برداری نکنند که منبع نوری در گوشه تصویر وجود داشته باشد. این هاله رنگ بنفش در عکس های آیفون ۵ طبیعی انگاشته می شوند.



در این نامه اعلام نشده که مشکل رنگ بنفش به خاطر پوشش کریستالی لنز است یا نه. با مقایسه دوربین آیفون ۴ اس و آیفون ۵ در آزمایشی با شرایط برابر، این دوربین ها عملکرد متفاوت داشتند. آیفون ۵ همان مشکل هاله نور بنفش را داشت اما در آیفون ۴ اس خبری از این مشکل نبود.

به نظر من این یک رفع مسئولیت غیر حرفه ایست که انجام آن از اپل بسیار بعید بود. اپل نه گفته که در پی رفع مشکل است و نه از جمع آوری این اسمارت فون های معیوب چیزی گفته است و فقط به ذکر یک راه حل بدرد نخور اکتفا کرده است. من خودم شخصاً در نورهای شدید و زاویه هایی که نور دارند عکاسی نمی کنم اما شاید اشخاصی باشند که نیاز داشته باشند در شرایط ذکر شده عکس بیاندازند. نظر شما در مورد این پاسخ چیست؟


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد