آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آشنایی با مرد تاج خروسی



آی تی پلاس - بابک فردوسی مدیر پرواز مشهور ناسا حتی بدون مدل موی تاج خروسی و میهن پرستانه اش نماینده گروه  نادری است. بابک  هنگام نشاندن روبات کنجکاوی بر مریخ به عنوان مرد تاج خروسی معروف شد. او ۳۲ سال دارد و یکی از نیروهای کاری جوان ناسا است. بابک در کنفرانس این هفته فضا ۲۰۱۲ که بوسیله انستیتو امریکائی هواو کیهان نوردی بر پا شده بود شرکت نکرد با اینحال کارشناسان مکررا در نشست خود  از او به عنوان نماینده مهندسین جوان هوافضا یاد کردند.

آنها در مورد اینکه چگونه صنعت هوافضا در این زمان که بودجه شان کاهش یافته و به جای طرح های جدید تاکید بر حداکثر استفاده از تکنولوژی کنونی می باشد می تواند جوانان را جذب کند حسابی های و هوی کردند.

مارک والریو معاون رئیس و مدیر مسئول شرکت لاکهید مارتین می گوید: بسیاری از دانشمندان و مهندسین جوان در این زمان که ما به دنبال کوچک سازی و تولید هستیم در حال ترک ما هستند. بسیاری از کارکنان جوان بدنبال ازدواج و تشکیل خانواده هستند و ما نمی توانیم به آنها بگوئیم که آنها در سه سال آینده کار خود را خواهند داشت یا نه. کمتر از ۱۲ درصد نیروی کار ناسا زیر ۳۵ سال سن دارند که در مقایسه با کل شاغلین به کار در آمریکا که ۳۳ درصد زیر ۳۵ سال دارند بسیار کمترمی باشد. بر طبق گزارش هفته هوانوردی در سال ۲۰۰۸ وضعیت صنایع دفاع و هوا فضای ایالات متحده  با ۲۲ درصد نیروی کار زیر ۳۵ سال بهتراز ناسا می باشد. شرکتهای هوائی مانند لاکهید مارتین و بوئینگ امیدوارند که با تعادل بخشیدن به وضعیت خود با اتکا به طراحی پروژه های بیشتربرای تکنولوژی آینده بتوانند مهندسین جوان خود را نگهدارند. اما نمایندگان این شرکتها همچنین در مورد نیاز به تغییر شکل  دیگر قسمتهای حلقه های کاری خود  برای تامین مقصود این جوانان از کار خود سخن گفتند.

راجر کرون رئیس شبکه و سیستمهای هوائی در شرکت بوئینگ می گوید بسیاری از ما متولد دهه های ۵۰ و۶۰ (میلادی) هستیم. برای کسانی که ما هم اکنون استخدام می کنیم اکتشافات فضائی یک وظیفه است اما این کار آنهاست که برایشان اهمیت دارد و همینطور همراه بودن با تیم کاری خود و تمرین استعداد و اینکه روی چیزهای خوب کار کنند. او همچنین گفت :آنروزها که مهندسان ناسا یک دهه برای کاری ملی صرف فرستادن بشر به کره ماه کردند سپری شده است. همکاران زن ومرد بابک خواستار تلاش مشترک فوری و رسیدن به اهداف خود در ظرف فقط چند ماه هستند. کرون افزود: نوآوری فضائی برای آینده نزدیک کاهش یافته است حتی با اینکه صنعت جوان هوافضا خیزهای بلندی برداشته و راه تکامل خود را از هواپیمای ویلبر رایت تا موتورهای جت امروزی با تولد صنعت وفضا در سالهای ۱۹۴۰ ۱۹۵۰ پیموده است. کرون گفت نیم قرن برای کسانی مثل بابک ممکن است بسیار طولانی باشد اما زمان قابل توجهی برای پیشرفت به حساب می آید. داشتن استعدادهای جوان در  ناسا یا صنعت هوا فضا برای جلب توجه بیشتر مردم آمریکا برای ما سود دارد. چارلز الاچی رئیس آزمایشگاه نیروی محرکه جت گفت: احتمالاعده زیادی بیشتر از فیلم به مریخ نشستن روبات کنجکاوی به تماشای ویدیوهای بابک در یوتیوب نشستند و به ارتباط با او علاقه نشان دادند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد