آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

انقلاب اینتل در مصرف انرژی با تراشه‌های Haswell



آی تی پلاس - تایید اینتل بر صحت شایعاتی که از گفتگوی توسعه‌دهندگان به بیرون درز پیدا نموده بود، بر تولید تراشه‌های دارای معماری microarchitecture که مصرف انرژی را به صورت قابل توجهی کاهش می‌دهد، مهر تایید زد. این تراشه‌ها که کلاک آن‌ها تنها با مصرف۱۰ وات انجام می‌پذیرد، نسبت به کم مصرف‌ترین چیپ‌های Ivy Bridge نیمی از انرژی را مورد استفاده قرار می‌دهند.

سخنگوی اینتل در رابطه با این تراشه‌ها گفت: "سال گذشته، وعده دمیدن جان تازه‌ای به صنعت اولترابوک‌ها را با تولید پردازنده‌های موبایل جدید که مصرف انرژی را نصف می‌کند، دادیم. چیپ‌های جدید اینتل، در کنار مصرف بسیار پایین ۱۰ واتی،‌ قابلیت‌های اصلی تراشه‌های Intel Core، از جمله قدرت گرافیکی و امنیتی بالا، کارآیی برجسته و single-Chip Packaging را ارائه می‌کنند."

البته این تمام قابلیت‌های پردازنده‌های Hanswell نیست. اخبار و شایعاتی از قدرت چند برابری GPU به کار رفته در این تراشه‌ها نسبت به کارت‌های گرافیکی جداگانه‌ای که در بازار فعلی قرار دارد، نیز وجود دارد.

اکنون تمامی چشم‌ها به اینتل و انتشار اطلاعات بیشتری که قرار است در کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت اعلام شود، دوخته شده است. اطلاعاتی که می‌تواند تحول نوینی در تولید پردازنده‌های بسیار کوچک به کار رفته در تبلت‌ها و اولترا بوک‌ها  باشد.



source : techradar

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد