آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

سامسونگ : بدون ما حتی یک آیفون هم فروخته نمی شد



آی تی پلاس - سامسونگ و اپل سابقه طولانی در دشمنی و همکاری با یکدیگر دارند، به نحوی که از طرفی شکایت های متوالی این ۲ کمپانی از یکدیگر نه تنها هواداران آنها را به نوعی خسته کرده بلکه در مواردی حتی قاضی های دادگاه ها نیز از قبول طرح شکایت جدید از طرف این ۲ کمپانی در کشور های مختلف امتنا کرده اند. در طرف دیگر ادامه همکاری این ۲ کمپانی و استفاده از محصولات تولیدی ساخت سامسونگ در محصولات اپل نیز به نوعی این داستان را برای افراد مختلف پیچیده میکند.

در هفته ها و ماه های اخیر مشکلات و ادعاهایی که از طرف هر دو شرکت بر علیه یکدیگر منتشر میشود بالا گرفته و اپل موفق شد فروش گالکسی تب ۱۰.۱ را در امریکا و گالکسی تب ۷.۷ را در اروپا متوقف کند. در همین راستا خبر های بد برای سامسونگ در حال منتشر شدن است و اپل امروز ادعا کرد که حتی گوگل به سامسونگ در مورد کپی کردن از محصولات ما هشدار داده است.

همانند دفعات قبل سامسونگ در مورد این انتقادات و ادعاهایی که مطرح میشود سکوت اختیار نکرد و به گزارش وال استریت ژورنال، این شرکت مدعی شده است که اپل بدون استفاده از تکنولوژی های این شرکت حتی نمیتوانسته است یک آیفون بفروشد و اپل را متهم کرده است که بدون داشتن حق استفاده از پتنت های سامسونگ از آنها در آیفون و دیگر محصولاتش استفاده کرده است.

سامسونگ حداقل از سال ۱۹۹۱ در حال ساخت تلفن های همراه بوده و بسیاری از تکنولوژی هایی که امروز در اسمات فون ها استفاده میشود اختراع این شرکت بوده است و اپل که تقریبا بعد از ۲۰ سال از تولید تلفن همراه توسط سامسونگ وارد این صنعت شده است نمیتوانسته بدون استفاده از تکنولوژی های سامسونگ حتی یک آیفون هم بفروش برساند.

اپل به شدت به تکنولوژی های سامسونگ برای ورود به فضای ارتباط از راه دور متکی بوده است و از آنها تا به امروز در تمامی آیفون ها و آیپد های خود استفاده کرده است. برای مثال سامسونگ حافظه های فلش، حافظه اصلی و پردازشگر برنامه های کاربردی برای آیفون را تامین کرده است. اما اپل از تکنولوژی هایی متعلق به سامسونگ نیز استفاده کرده است که هنوز بابت آنها هزینه ای پرداخت نکرده است، این شامل استاندارد های ضروری تکنولوژی مورد نیاز محصولات اپل برای برقرار ارتباط با محصولات دیگر کمپانی ها و همچنین چندین قابلیت ویژه که سامسونگ برای استفاده در محصولات خود طراحی کرده است میشود.

به هر صورت دادگاه بین این دو شرکت در هفته آینده آغاز می شود و دنبال کردن اخبار و مطالب مربوط به آن خالی از لطف نخواهد بود. بد نیست بدانید در رابطه با دادگاه آینده به نوعی نام استیو جابز نیز به میان آمده است که سامسونگ میخواست با استفاده از صحبتی که استیو جابر کرده بود مبنی بر نابود کردن اندروید با سلاح هسته ای و …. اپل را محکوم کند که دادگاه چنین اجازه ای به سامسونگ نداد.

Godric : در مورد این موضوع که سامسونگ در اوایل ورود جدی خود به بازار اسمارت فون ها طرح ها و الگوبرداری هایی از اپل داشته است شکی نیست اما شخصا معتقدم اپل نیز تا حدودی از بابت سامسونگ و سرعت رشدی که این کمپانی دارد نگران است و سعی میکند با توجه به اشتباهاتی که این شرکت در گذشته داشته به نوعی جلوی این موضوع را بگیرد. فراموش نکنیم که هر دو شرکت در این میان حق و حقوقی داشته اند که این دادگاه ها به منظور رسیدگی به آنها تشکیل میشوند.


source : pcwar , bgr , geeky-gadgets

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد