آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

اندروید 4.1 لوبیا ژله ای در برابر آی او اس 6 و ویندوز فون 8



آی تی پلاس - چه چیزی در این سیستم عامل های تازه منتشر شده جدید است؟ خوب، از اینجا شروع می کنیم که چه چیزی با ویندوز فون آمده است؟ مهم ترین تغییری که ما در ویندوز فون 8 خواهیم دید قابلیت اتصال به ویندوز ان تی کرنل است. این به این معناست  که سیستم عامل به شدت می تواند کدها را با رونوشت دسکتاپش ( نتورکینگ و کد چند رسانه ای که دقیقاً نقطه مقابل پلاتفرم است) به اشتارک بگذارد، و می تواند از بسیاری از ارتقای پنهان برنامه ها که در ویندوز 8 برای موبایل ساخته شدند را استفاده کند.



اپلیکیشن ها به راحتی می توانند به نقشه ها، و ویزگی های desktop-grade  مثل UEFI secure boot ، BitLocker، و ورژن بهینه سازی شده برای موبایل اینترنت اکسپلورر 10 وصل بشوند. به زبان ساده تر، ویندوز فون بیشتر شبیه ویندوز 8 است.

قابلیت دیگر ویندوز فون، یک ورژن نوسازی شده و بسیار کارآمدتر Tellme ، که دارای صفحه خانگی کوچکتراست و خدمات  Zuneو خدمات رسانه ای مارک Xbox را انجام می دهد، به همراه آپدیت های OTA، و ساپورت NFC، به همراه قابلیت های دیگر است.

همانطور که می بینید، یک سری پیشرفت های اصلی در ویندوزفون ایجاد شده. در حقیقت، اصلی ترین آنها این است که آپدیت قادر به وقفه انداختن در دستگاه های موجود نیست.

چه چیزی در Jelly Bean جدید است؟ یک سری قابلیت های جدید  همراه با سیستم عامل آینده اندروید در راهند. پیشرفت های خیلی کمی هستندکه ما آنها در جدول نگفته ایم. اول، Google touts که مهم ترین بهینه ساز برنامه هایی هستند که در این سیستم عامل هست، مخصوصاً برای اینکه انتقال های سریع، روان و آرامی را بین اپلیکشن ها و صفحه خانگی به وجود بیاورد. نوتیفیکشن ها هم نوسازی شده اند. آن ها به شما این امکان را می دهند که به نوتیفیکیشن ها از طریق بهترین راه دسترسی پیدا کنید.

هرچند، آنچه که ما ذکر نکرده ایم، ورژن آپدیت شدهAndroid Beam است. یک ویژگی NFC-based که باعث می شود تا برنامه های ی اندروید که بهم شبیهند را با هم متصل کند. همچنین، گوگل دستیار صوتی خود را برای رقابت با  Siri dubbed Google اختراع کرده است.

آی او اس 6 اصلی ترین آپدیت برای آیفون، آیپد و آیپاد تاچ است. این ورژن بسته ای از قابلیت ها ی جدید و دم دستی را به ارمغان آورده است. مثلاً، ادغام فیسبوک، نقشه  های سه بعدی سیری هوشمندتر، اپلیکیشن ایمیل بهتر، انتشار عکس ها، پسبوک و ...


اینم جدول مقایسه این سه سیستم عامل بد نیست یه نگاهی هم به این بندازین :




کپی برداری از این مطلب فقط با ذکر منبع و نام مترجم مجاز می باشد . ITplus



translator : Rahil

source : redmondpie


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد