این رتبه بندی که با کمک و همکاری کمپانی تحلیلگر ForeSee انجام شد، نشان داد که گوگل پلاس هر آنچه فیس بوک نتوانست از آن خود کند را بدست آورده است.
با توجه به این گزارش، گوگل پلاس از آن جهت در رتبه بالاتری قرار گرفته است که تبلیغات سنتی و قدیمی فیس بوک را ندارد، در مورد حفظ حریم خصوصی کاربرانش توجه بیشتری نشان داده و نیز تجربه بهتری را برای کاربران موبایلی اش فراهم کرده است. در سوی دیگر، کاربران فیس بوک همچنان درباره آگهی های تبلیغاتی و حفظ حریم شخصی شان نگران اند و شکایت های مکرری هم از تغیرات اینترفیس دارند، که تازه ترین آنها معرفی تایم لاین بود.
گوگل پلاس و فیس بوک همواره در دو جبهه حیاتی با هم رقابت می کنند: تجربه کاربران و نفوذ در بازار. گوگل پلاس گاهی اوقات در اولی برنده است و فیس بوک نیز همواره در دومی .
لری فرد، بنیانگذار و رئیس ForeSee در این باره گفته است: جا دارد از فیس بوک پرسیده شود که با وجود 800 میلیون کاربر پایه چرا رضایت کاربرانش تا این حد پایین آمده است. اما من انتظار دارم گوگل نیروی بیشتری در ویژگی های متعدد و و قابلیت های تلفن همراهش بگذارد تا بتواند کاربران را با سرعت بیشتری جذب کند. اگر فیس بوک هنوز هم احساس نمی کند که باید برای به دست آوردن رضایت بیشتر کاربرانش کاری بکند، ممکن است به زودی مجبور شود که این طرز فکر را تغییر دهد.
این آمار می تواند شکست دیگری برای زاکر برگ باشد چرا که شبکه اجتماعی او بار دیگر با امتیازگیری پایینی مواجه شده است به خصوص با توجه به شعار فیس بوک که هدفش شاد کردن کاربران از طریق تبلیغات بود. وقتی که از فیس بوک خواسته شد تا در این باره توضیح دهد ، یکی از سخن گویان این کمپانی گفت که شبکه اجتماعی ما به رضایت کاربرانش اهمیت می دهد اما وی درباره شکایت های خاص این کاربران هیچ توضیحی نداد.
این سخنگو در بیانیه ای گفت: ما عمیقا به تجربه ای که کاربرانمان در فیس بوک دارند اهمیت می دهیم و به همین خاطر هم مرتبا محصولات جدید به آنها پیشنهاد داده و یا امکانات فعلی را بهبود می بخشیم. بخشیدن این امکان به انسانها که با هر کسی که دوست می دارند، در هر کجا و به هر طریقی ارتباط برقرار کنند ، از نظر ما معنی دارترین و مهمترین طریقی است که می تواند رابطه ما را با مردم قوی تر کند.
در این بررسی سایر شبکه های اجتماعی از جمله LinkedIn، Pinterest و توئیتر همه در امتیاز 69 و پایین تر قرار دارند و البته همگی بالاتر از فیس بوک می ایستند که تنها موفق به کسب 61 امتیاز شده است.
در این گزارش همچنین امتیاز موتورهای جست و جو و برخی از سایت های جدید هم مشخص شده است.
در حالیکه موتور جست و جوی گوگل با 82 امتیاز در راس ایستاده، سایر موتور های جست و جو مثل Bing با 81 امتیاز و Ask.com با 80 امتیاز خیلی دورتر از او قرار نگرفته اند.
فرد در ادامه سخنانش گفته است: گوگل در عرصه جست و جو درست مثل آی پد در بازار تبلت هاست. نام گوگل در این زمینه شاخص شده است و این وب سایت هنوز بر 65 درصد جست و جو های کاربران آمریکایی مسلط است. موتور جست و جوی Bing هم ، هر چه لازم بوده انجام داده اما مسئله این است که کاربران گوگل از آن رضایت کامل دارند و دلیلی نمی بینند که جست و جو های خود را از طریق وب سایت دیگری انجام دهند .
در مورد سایت های خبری هم FoxNews.com با در اختیار داشتن 84 امتیاز که به نسبت سال گذشته 2 واحد افزایش داشته است در راس قرار گرفته و ABCNews.com با 76 امتیاز و NYTimes.com با 74 امتیاز در رده های بعدی ایستاده اند. در پایین این رده بندی هم HuffingtonPost.com قرارگرفته که تنها 69 امتیاز دارد.
source : khabaronline